„Cind l-am cunoscut pe Regele Mihai, nu stia cum se sta la coada la cinema“



Regina Ana a Romaniei a povestit intr-un interviu acordat postului de televiziune TVR 1 cum l-a intilnit pe Regele Mihai si a dezvaluit si amanunte despre viata familiei regale. „In loc sa fac o reverenta, am luat pozitie de drepti si l-am salutat lovind calciiele ca un soldat! M-am simtit atit de umilita de mine insami, incit am iesit imediat.“

Chiar daca are singe albastru, Regina Ana a Romaniei nu s-a ferit niciodata de munca. A fost vinzatoare de panglici si flori artificiale intr-o florarie din New York si, in general, a dus o viata simpla. O regina ce a fost locotenent in al II-lea razboi mondial, in care s-a implicat pentru ca, dupa cum a afirmat chiar ea, a iubit libertatea la fel ca intreaga ei familie. „La inceput am condus o ambulanta. Era o munca foarte grea pentru ca vedeai atit de multa suferinta. Dupa asta am devenit soferul comandantului. Faceam curierat. Am stat pe front aproape doi ani si jumatate“, a relatat regina, adaugind ca toti fratii sai au fost voluntari. „Jacques a fost aviator, in Norvegia, Michel a fost parasutist si Andre in «Irish Guards». Tata a facut si razboiul din Finlanda, ca voluntar. Sintem oameni care iubim libertatea“, a mai adaugat regina. Pe regele Mihai l-a cunoscut la un dineu oferit de varul sau, Jean de Luxemburg. Proaspat iesita din armata si invatata cu disciplina, salutul adresat viitorului sot a fost unul cit se poate de militaresc. „In loc sa fac o reverenta am luat pozitie de drepti si l-am salutat lovind calciiele ca un soldat! M-am simtit atit de umilita de mine insami, incit am iesit imediat.“

„Regele Mihai nu stia cum se sta la coada la cinematograf“

Pentru casatoria principesei Anne de Bourbon – Parma au intervenit mama si soacra acesteia, regina Elena, Ana fiind catolica si Mihai ortodox. Cele doua au incercat sa obtina acordul chiar de la papa Pius al XII-lea, casatoria fiind vazuta cu ochi buni de catre ambele familii. „Mama a mers atit de departe incit a dat cu pumnul in masa!“, povesteste amuzata regina Ana. Viata celor doi tineri a fost una obisnuita, regele Mihai si sotia sa fiind adeptii simplitatii si naturaletei. Mai mult, Ana de Bourbon l-a invatat pe sotul ei cum sa duca o viata normala, departe de fastul palatelor. „Am mers la cinema impreuna cu Mihai, pentru ca regele nu stia cum se sta la coada la un cinematograf, cum se plateste. Nu stia nici cum se plateste taxiul“, a mai spus regina, adaugind ca din cercul de prieteni apropiati faceau parte si Rainier si Grace de Monaco.

„O doamna adevarata o cunosti imediat pentru ca e umila, modesta“

Despre noblete a vorbit regina Ana, mai precis despre una dintre calitatile care indica acest statut, nobletea provenind din modestie, dupa cum afirma regina. „Atit de multi vor sa para nobili! Bietii de ei! Ii pling. Li s-a urcat la cap“, a mai spus Regina Ana. Si tot din simplitate si modestie regina a invatat ca cel mai important este prezentul, fara regret pentru trecut sau planuri ambitioase de viitor. „«Carpe diem», asta e deviza mea. Nu te gindi la ziua de miine. Pina miine mai e... Ziua de ieri a trecut, sa traim ziua de azi. Si azi pastrez aceasta deviza. Nu stii niciodata ce o sa se intimple“, a spus regina. Deviza a fost preluata si de catre cele cinci fiice ale sale, acestea traind la fel de simplu ca si parintii lor, cu modestie. Cinci principese care nu s-au temut de munca si care duc o viata perfect normala, chiar daca detin un titlu nobiliar. „Muncesc toate... Trebuie sa munceasca, sa-si cistige existenta. Margareta are o fundatie pentru copiii saraci, dar si pentru batrini. Elena lucreaza in Anglia cu al doilea ei sot, primul a murit. Sotul ei e avocat, iar ea lucreaza la o firma, e contabila. Irina a fost maritata cu un suedez, dar au divortat. Acum se ocupa de cai, in America, in Oregon. Sofia locuieste in Franta, in Bretania, unde-i place foarte mult. Are o fetita, Elisabeta, scrie carti pentru copii si picteaza foarte bine. Ea ne-a facut toate felicitarile de Craciun. Maria, a cincea fiica, traieste in America, in New Mexico, si lucreaza la cabinetul unor medici, se ocupa de programari. Nu are copii. Elena are un baiat si o fata, Irina tot un baiat si o fata, Sofia are o fata, deci avem cinci nepoti“, a incheiat regina.


from: http://www.jurnaluldeest.ro/viewart.php?wid=0&artid=35166

Niciun comentariu

Un produs Blogger.