Principele Radu in vizita la Rovinari si Craiova

Vineri 19 iunie 2009. De la ora 8 la ora 9 dimineata, am fost oaspetele televiziunii Tele 3 Târgu-Jiu, cu o buna audienta in mediul rural gorjean. In a doua parte a emisiunii, numita “Cafeaua de dimineata”, am fost in dialog cu telespectatorii. A fost si o surpriza: prima care a tinut sa-mi vorbeasca a fost o pensionara. Atunci când i-am auzit vocea, judecând dupa vârsta ei si dupa comunitatea in care traieste, plina de probleme economice si sociale, am crezut ca se va plânge de pensiile mici, ca isi va exprima speranta ca eu voi putea sa ajut batrânii, somerii, pe cei bolnavi, etc. Nimic din toate acestea nu s-au intâmplat. Cu un glas sigur de sine, doamna in vârsta din Târgu-Jiu a tinut sa spuna ca nu numai tinerii vor vota cu mine, ci si oamenii batrâni. Ea a adaugat ca stie ca, in pozitia de Presedinte nu voi putea, probabil, schimba mult din situatia sociala si economica a populatiei, dar ca este sigura ca România va fi reprezentata asa cum se cuvine, cu demnitate si clasa. Astfel de afirmatii ar fi fost greu de auzit acum 12-15 ani.

DSCN3160

DSCN3172

Am inceput a treia zi a vizitei din Oltenia, cu o oprire la Rovinari. Oras nou, construit la inceputul anilor ’80, cu mari probleme ecologice, datorate exploatarilor miniere si industriei energetice, Rovinari are totusi un “ceva” care te face sa-l admiri. Poate faptul ca are o administratie publica tânara si plina de proiecte, de energie si de personalitate.

DSCN3179

Este singurul oras in care mi s-a spus numarul de blocuri in care traiesc cei 13.000 de locuitori: exact 94. Toate sunt gri si amintesc de un timp de ale carui amintiri si naravuri nu prea reusim sa ne dezbaram. Dar primaria a reusit sa izoleze termic si sa renoveze jumatate dintre ele. Orasul, cu un centru neterminat, supradimensionat si neprietenos, are totusi un strand curat si nou, asa cum nu am vazut in multe locuri din tara. Exista un spital de talie municipala, un grup scolar frumos renovat si o sala de sport pentru elevi. O noua sala a sporturilor, pentru oras, va fi construita in urmatoarele 24 de luni.

DSCN3191

DSCN3180

Am fost primit bine si cu incredere de o buna parte a consilierilor locali, de viceprimar si de multi dintre functionarii publici. De asemenea, in plimbarea prin centrul orasului multi, surprinzator de multi oameni si-au aratat simpatia si increderea in proiectul meu prezidential, cu care erau la curent.

Am promis acestor oameni ca ma voi intoarce curând la ei, in luna iulie sau august.

DSCN3205

DSCN3208

DSCN3207

Am plecat la Craiova, unde m-am oprit mai intâi la primarie, pentru o scurta intrevedere privata cu dl primar.

DSCN3221

Am mers apoi prin frumosul centru al orasului, in care salasluiesc un numar de cladiri monumentale, semne ale unei Craiove puternice economic si cultural.

DSCN3224

DSCN3227

DSCN3231

DSCN3234

Am petrecut o ora si jumatate la cafeneaua numita “777”, alaturi de Universitate, in compania craiovenilor care au dorit sa vina la intâlnire si a jurnalistilor.

DSCN3240

DSCN3243

DSCN3248

DSCN3251

Televiziunile craiovene TVS, Tele U Craiova, TVR Craiova si Oltenia 3 TV s-au intrecut in ospitalitate si interes fata de vizita mea. De aceea, ca niciodata altundeva, am petrecut ultimele ore ale vizitei mergând in studioul fiecareia si inregistrând sau participând pe viu la dialoguri pe teme politice, economice sau sociale. La unele dintre televiziuni, telespectatorii au intrat in direct, telefonic, luând parte la dialog.

DSCN3257

DSCN3254

Voi reveni certamente la Craiova, de mai multe ori, inainte de noiembrie 2009. Oltenia, in general, va fi o regiune in care voi petrece multe zile, peste vara si de-a lungul toamnei.

In timpul vizitei in Oltenia, Roxana Iordache, Tudor Beldiman si Horia Cremene au scris comentarii, legate de intâlnirea mea cu rromii, la care as dori mult sa raspund. Le multumesc pentru tot ce-au scris. Voi posta raspunsurile peste câteva zile. Dupa destul de incarcatul program din Oltenia, am venit la Bucuresti unde, in câteva ore, am participat la lansarea la Bookfest a cartii “Altfel”, am fost prezent la emisiunea lui Stelian Tanase de la Realitatea TV si am avut o lunga intâlnire cu echipa de campanie. Mâine plec intr-o vizita de 3 zile in Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, prima de la anuntarea candidaturii la Presedintia României. Va promit frumoase surprize in aceasta vizita. Voi anunta programul ei in cursul zilei de luni 22 iunie.


http://www.princeradublog.ro/jurnal/rovinari-si-craiova/

Niciun comentariu

Un produs Blogger.