Fost aerodrom militar, uitat de toata lumea





La Stanesti, in apropiere de Targu Jiu, a fost, intre cele doua razboaie mondiale, un aerodrom militar. Avea pista inierbata si hangare. La Stanesti a fost relocata scoala de aviatie de la Bucuresti in perioada Razboiului al doilea. Si tot acolo si-a terminat scoala de zbor Regele Mihai I.








Astazi locul este folosit ca islaz. E situat la marginea satului, pe partea stanga cum intri in sat dinspre Targu Jiu.













Am facut asta vara un drum pana acolo sa vad daca pista mai exista si daca mai poate fi folosita.

Cred ca pentru ULM se poate folosi fara probleme. Hangarele nu mai exista. Se vad doar fundatiile - braie de beton armat itindu-se prin pielea paroasa a pasunii.

Aerodromul mai este folosit din cand in cand de catre aviatia utilitara atunci cand vin AN 2-urile sa stopeasca padurile cu insecticid. Locurile acolo, in Gorj, sunt foarte frumoase. Cheile Sohodolului sunt la doi pasi. Manastiri, pesteri, munti. Locuri frumoase de survolat si de batut cu piciorul.

Se pare ca la Pestisani, la cativa kilometri de Stanesti, primaria satului a facut un mic aerodrom comunal pentru ultrausoare.

Stanestiul poate fi interesant si pentru zbor IFR pentru ca e in apropiere si un VOR/DME, la Targu Jiu, si poti nimeri usor aerodromul.



from: http://propellerdream.blogspot.com/2007/11/fost-aerodrom-militar-uitat-de-toata.html

2 comentarii:

  1. Eu am postat pe blogul meu informatia cu Majestatea Sa si studiile de pilotaj la Stanesti, insa este o informatie pe care o am din surse incerte. Puteti sa confirmati cumva daca este adevarat ca acolo si-a incheiat studiile pentru licenta de zbor?

    RăspundețiȘtergere
  2. DA ESTE ADEVARAT CA MAJESTATEA SA REGELE MIHAI SI A FACUT STUDIILE DE PILOTAJ AICI,DEOARECE BUNICA MEA ERA DIN SATUL CALESTI,LA 1KM DE AERODROM SI REGELE MIHAI VENEA ADESEA ACOLO IMPREUNA CU PILOTUL SAU.[bunica mea i a turnat apa in cisme pilotului,poate caregele a si mai aminteste..POATE..]REGELE ERA UN OM BUN SI TOT SATUL CALESTI I L IUBEA,AM AUZIT POVESTEA ASTA DE LA EA DE NENUMARATE ORI.IN COMUNA STANESTI ANCA MAI TRAIESTE UN AVIATOR DE RAZBOI,PE CARE LUMEA A L PORECLESTE ,,,NEMURITORUL,,DEOARECE S-A INTORS DIN TOATE ATACURILE DIN RAZBOI[primeste pensie de veteran] cu respect pentru lumea veche,narcis

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.