Pentru inceput

Toti prietenii mei stiu ca eu ador istoria. Anul acesta din multiple circumstante nu am participat la olimpiada si chiar imi pare rau pentru ca mi s-a parut un subiect accesibil. Acest gand ma urmareste de sambata seara cand am urmarit emisiune “Profesionistii” realizata de Eugenia Voda si invitata fost Regina Ana, sotia Regelui Mihai. Initial mi s-a parut o persoana distanta, dar a spus un lucru inedit cand a fost intrebata ce parere are despre sintagma “sange albastru”, dansa nu a ezitat si a spus ca i se pare o tampenie, chiar daca s-ar taia nu i-ar curge sange albastru ci rosu ca tuturor. Dupa parerea mea a dat un raspun ferm, promt si veridic. Ce sintagma ciudata “sange albastru” … aceasta denumire a fost data din perioada medievala de regi insisi pentru a se separa de restul lumii si prin acest lucru intrezicea unui rege respectiv regina sa se casatoreasca cu un om obisniut. Ciudate sunt casatoriile aranjate cand cei doi nu au contact unul cu celalalt pana in fata preotului. Si oamenii simplii aveau acelasi obicei sa-si casatoreasca copii pentru pastrarea averii si acum in zilele noastre casatoriile se fac cat mai tarziu; replica primordiala “cariera si apoi familia” ce sa mai vorbim de copii … da societate a evoluat in mod dramatic.

from: http://fereastrasufletului.wordpress.com/2008/01/16/pentru-inceput/

Niciun comentariu

Un produs Blogger.