Cine o imbraca pe Regina Maria?


Parisul este plin de surprize si rezerva numeroase mistere celor care ii sondeaza trecutul. Anul acesta, cautand in arhive, mi s-au lamurit mai multe enigme legate de istoria vestimentatiei in Romania. Una dintre ele tine de garderoba casei regale, de bijuterii si parfumuri, de obiectele de odinioara care poarta mireasma trecutului.

Casa de moda Jean Patou nu mai exista de multi ani, arhivele au fost imprastiate in intreaga lume cu desenele superbe ale rochiilor sau fotografiile modelelor care faceau furori in perioada interbelica. Am reusit insa sa dau de urma unor documente.

Surpriza a venit atunci cand am aflat ca unul din clientii importanti ai casei ,cu un numar impresionant de toalete achizitionate in anii 20, a fost Regina Maria a Romaniei. Sunt toalete de zi, de seara, de ceremonie, toate combinand pretiozitatea asociata rangului cu modernitatea celui mai in voga designer al epocii alaturi de Chanel si Vionnet. Originea palariilor e alt subiect, insa acesta l-am dezlegat in 2009 cand mi-au ajuns in mana o colectie de pagini ingalbenite cu desene foarte frumoase.

octaviancoifan.blogspot.com

Niciun comentariu

Un produs Blogger.