Emilian Stănescu, veteran de război: Scrisoare către Majestatea Sa Regele Mihai I

Emilian Stănescu, veteran de război: Scrisoare către Majestatea Sa Regele Mihai I

Majestatea Voastră,

Vreau să vă asigur de respectul și recunostința mea deosebită față de instituția monarhică și față de Majestatea Voastră.

Sire, rămâneţi pentru noi un model de verticalitate şi patriotism, un exemplu pentru ceea ce înseamnă un român adevărat, care respectă istoria, valorile, cultura şi tradiţiile ţării noastre.

Vă scrie un veteran de război, pe care-l leagă amintiri ce nu s-au estompat, chiar cu trecerea nemiloasă a timpului.

Am venit în București cu tatăl meu, care vroia să mă pună ucenic la vreo cizmărie sau croitorie. Când am trecut prin fața Palatului Regal, se schimba garda. Mi-am dorit să fiu în fanfara armatei regale, ceea ce am și reușit intrând ca, copil de trupă în fanfară sub conducerea profesorului Petre Giugaru, fratele marelui actor Alexandru Giugaru. Sire, îmi revin în amintiri clipele în care Majestatea Voastră îmi luați bețele de la tobă, eu având de tras cu maestrul Giugaru, din cauza faptului că nu aveam cu ce bate.

Sunt unul dintre puținii veterani de război rămași în viață. Tatăl meu, Serghe, a luptat în cele două războaie mondiale, fiind răsplătit după Primul Război Mondial ca toți luptătorii în război.

Mă numesc Stănescu Emilian. Provin dintr-o familie de regaliști convinși. Am învățat să citesc în clasa a doua. Țin minte că, citeam articole despre venirea lui Hitler la putere în Germania. Am vrut să vă cunosc mai bine, Sire, dar am plecat în război împreună cu fanfara regală, cu care cântam pentru bravii ostași români și la bine și la rău.

M-am întors pe jos din Munții Tatra. Rușii luaseră trenurile și tansportau în vagoane toate așa zisele capturi de război din Germania. Am luat-o pe jos până în țară. Am făcut 6 luni. Întors în țară, am primit din partea comuniștilor o decorație și cam atât. În schimbul decorației, mi-au luat toate pământurile de la tata. Am fos martor la nenorocirile făcute de comuniști. Mi-aș fi dorit să fiu iar copil de trupă, cu condiția ca timpurile să se întoarcă înapoi. Bunicul meu a construit prima cale ferată care lega București de Călărași, fiind recompensat de Alexandru Ioan Cuza.

Sunt mandru, Sire, că v-am cunoscut, sunt unul dintre puținii veterani care mai au ce povesti nepoților . Așa cum și cei din familia mea, mi-au povestit la rândul lor despre Regele Carol I sau Ferdinand. Sunt născut pe 1 iulie 1925. Mi-aș fi dorit să ajung la Majestatea Voastră la Palat, pentru a vă revedea după atâta timp. Vârsta, însă, își spune cuvântul.

Sunt un adevărat izvor de amintiri pentru cei ce au avut răbdarea să mă asculte. Sunt printre primii angajați ai Filarmonicii din Craiova, după ce am fost detașat de la Ateneul Român din București. Am iubit și iubesc arta, frumosul în general. Poate, dacă aș avea talent scriitoricesc aș fi intitulat această scrisoare: Scrisoare de un copil de trupă către un rege. Mă joc cu cuvintele; e cam tot ceea ce mai pot face la vârsta mea. Mi-aș fi dorit măcar pentru o clipă să retrăiesc timpurile în care eu să fiu un artist-copil în devenire, iar Majestatea Voastră regele României Mari.

Eu nu am cotropit pământurile care nu erau ale noastre și n-am pândit ceasurile de întuneric ale vecinilor noștri pentru ca să infigem pumnalul în spatele lor îndoit.

Eu am imbrățișat cu generozitate creștină pe cei care mi-au cerut ajutorul în timpuri grele, chiar când fapta mea nu a fost înțeleasă și urmată.

Vă mulţumesc, Majestate, pentru că în acesta perioada sunteţi o prezenţă activă în viaţa poporului român şi îi insuflaţi speranţa într-un viitor mai bun.

Eu, care bat spre porțile apusului vieții, am o dorință ce poate mi se va îpmlini. O scrisoare, un semn de la Majestatea Voastră. Eu, am întâlnit un singur rege. Sire, ați cunoscut atâția aoameni, încât nu știu dacă vă mai amintiți de mine, mai ales că anii necruțători, au lăsat semne peste copilul de trupă din 1930 care a avut cinstea să stea o scurtă perioadă în preajma Majestății Voastre.

Primiţi, vă rog întreaga mea preţuire, admiraţie şi consideraţie pentru activitatea Voastră pusă în slujba ţării şi a poporului român!

Alese aprecieri,
Stănescu Emilian

14 comentarii:

  1. PUNETI IN VALOARE CE ESTE DE PUS , CAT MAI E TIMP ! FUGIT IRREPARABILE TEMPUS !

    RăspundețiȘtergere
  2. Dl. Emilian Stanescu este un roman adevarat care a luptat pentru Patrie si Rege iar atunci cand viforul siberian s-a abatut peste Tara a ramas loial Patriei si si-a iubit neconditionat Regele.
    La Multi Ani, batrane soldat credincios !
    Sa traiti, Majestate !

    RăspundețiȘtergere
  3. Respect profund pentru Majestatea Sa Regele Mihai, singurul sef al statului pe care-l recunosc, si pentru toti veteranii de razboi care ar trebui cinstiti si material, nu numai la nivel de declaratii si in zilele de sarbatoare, prin confiscarea pensiilor tortionarilor (protejati de atati ani de catre esaloanele inferioare ale Securitatii si PCR).

    RăspundețiȘtergere
  4. respect veteranilor, dar regele mihai a vandut popodul Roman comunistilor...deci eu nu-l pot respecta pe acest tradator (regele mihai). (ps. "regele mihai" este scris cu litere mici nu pt ca nu stiu gramatica...)

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonimule, tu nu cunosti, in primul rand regulile bunului simt. In al doilea rand stai prost la capitolul istorie. Tu vei ramane insa mojic si... atat!
    Majestatea Sa va ramane insa Regele Mihai I al Romaniei!
    Iar Domnul Emilian Stanescu va ramane acel gen de roman, din ce in ce mai rar intalnit, care merita respect si multumire.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma inclin in fata eroilor ADEVARATI! In fata celor necunoscuti, plecati fara un loc de veci.Nimeni sa nu stie de ei.Nimic nu le-a fost luat ,caci erau tarani saraci ,doar bucuria de a trai alaturi de cei dragi.
    Sigur a fost erou bunicul meu! Ma inchin unei fotografii (si un "certificat de moarte"eliberat dupa sase ani de la deces ) Atat a mai ramas in urma lui.

    RăspundețiȘtergere
  7. Emoționant și plin de o vibrantă sinceritate...Să vă dea Dumnezeu sănătate ,iar poporului român cât mai mulți oameni ca dumneavoastră...

    RăspundețiȘtergere
  8. ANONIMULE, marea ta calitate este si va ramane..... anonimatul. Daca n-ai inteles, esti un nimeni

    RăspundețiȘtergere
  9. Pacat ...la scoala am invatat ce trebuia invatat pe vremea comunista nu adevarul adevarat .....

    RăspundețiȘtergere
  10. Regele. Atat ne-a mai ramas sfant in tara asta!

    RăspundețiȘtergere
  11. Bunicul meu a "cotropit" alte tari luptand la Stalingrad!
    Ar trebui sa ai putin respect pentru camarazii tai care au luptat cu arma in mana pe frontul de est din cateva motive:
    1. Nu au avut de ales, au respectat ordine
    2. In afara de pamanturi, si-au pierdut si viata .. si si-au luat si prizonierat
    3. F putini s-au mai intors, dupa ce au indurat Siberia

    Doar comunistii ii condamnau pe cei care au luptat cu arma in mana la Cotu Don sau Stalingrad, tu nu esti comunist, nu?

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.