Simbolica 23 și logica națională



Pentru mine data asta nu are nici o semnificație. Nici 1 decembrie. Nu mi-a fost inoculată o tradiție în sensul asta. Nu fac o sărbătoare din 1 decembrie, nu am mers și nici nu am de gând să merg la paradă în calitate de cetățean.

M-a amuzat Corina Dragotescu afirmând că : ”aș fi vrut să fie ziua națională vara!” punându-și-l în cap pe nimeni altu decât Adrian Păunescu. Care sincer cred că rememora versurile de fericită amintire destinate mult iubiților tovarăși conducători în timpul emisunii la RTV.

Îmi spuneau ai mei ca pe 23 aveau liber de la Dacia, că era ziua lunga la TV, ca puteau ieși la o bere... mărunțișuri care acum ni se par derizorii. Istoria asta scrisă prost și care ne imbecilizează încet încet relatează că: ”România a întors armele împotriva Germaniei şi a început să lupte alături de Aliaţi din cel de-al Doilea Război Mondial. La 23 august s-a desfăşurat "o lovitură de stat, un act de inspiraţie naţională, conceput şi organizat de reprezentanţii Palatului, şi în primul rînd de regele Mihai şi de partidele politice reprezentate în Blocul Naţional Democrat".

Dar evenimentul de la 23 august a avut ca urmare "alunecarea" României în sfera de influenţă sovietică. "A fost premiza clară pentru ridicarea la putere a Partidului Comunist Român. În timp, conducerea acestuia a dilatat şi deformat semnificaţia acestei zile, care a devenit sărbătoare naţională...


Eu am prins 4 date de 23, nu am experiențe internalizate din timpul paradelor sau pionieratului. Cand am vazut ceremonia de deschidere a Olimpiadei de la Beijing, cand mii de chinezi se sincronizau și băteau de zor în tobe, m-a traznit amploarea ceremoniei de pe stadionul 23 august. Zeci de zile de repetiții în caldura de iulie-august... Și pentru ce ???

Azi am fost invitată la o petrecere de comuniști, foștii securiști se reunesc la câțiva km de București la un mic și-o bere. Specificul ”party-ului” recunosc că nu m-a prins, așa că am zis pas.

La voi cum e? Poate îmi împărtășiți și mie ceva aventuri de pionier de 23 august.

Vă simțiți mai români de Ziua Națională (1 decembrie)?

http://amahya.blogspot.com/2008/08/simbolica-23-i-logica-naional.html

Niciun comentariu

Un produs Blogger.