Bucatar pentru Casa Regala - o arta a detaliilor



Cand a inceput sa se ocupe de catering, Anca Mitu avea 30 de ani si o diploma de inginer mecanic, iar la gatit se pricepea cat o simpla gospodina. Acum, gateste pentru Casa Regala a Romaniei si are dreptul de a folosi Stema Casei Regale si Cifrul personal al Regelui.


Am inceput sa fac catering acum vreo 14 ani, cand nu prea stia nimeni din Romania ce-i asta, pregatind sendvisuri si salate. Prima comanda, vreo 20 de sandvisuri cu piept de pui, a venit de la angajatii unei banci de la parterul blocului unde locuiam. Atuul nostru a fost gustul preparatelor, un gust pe care nici astazi nu stiu cum l-am nimerit, fiindca eu nu eram un maestru gastronom, gateam ce gateste orice femeie la ea acasa.
Surprinzator, am primit comenzi pentru alte feluri de gustari, apoi masa de pranz, cu doua feluri, cu trei... Asa s-a nascut Privileg Catering, „nebunia“ care a fost ca un al doilea copil. A crescut, a invatat, a facut si nazbatii si a avut si reusite. Profiturile s-au strans greu, dar am reusit sa ne extindem si am trecut doar pe catering de evenimente, un lucru total diferit.

Este nevoie de multa flexibilitate, de idei noi si de imaginatie. Este de fapt o arta a detaliilor, caci acestea creeaza imaginea noastra. Daca gustul mancarurilor este savuros, dar un buchet de flori este ofilit, parca s-a stricat totul. Cel putin eu, care sunt o perfectionista, asa simt.

Am invatat si protocolul Casei Regale

De curand ni s-a facut si onoarea de a deveni Furnizori Oficiali ai Casei Regale, am primit o diploma oferita de Majestatea Sa Regele Mihai, care ne confera un statut complet, dar cu obligatii stricte. Noi gatim pentru toate receptiile oficiale, dar si pentru mese private, asa ca la vizita printului Felipe al Spaniei sau la nunta de diamant a Regelui cu Regina Ana.

Desigur insa ca a trebuit sa invatam toate regulile de protocol. De pilda, asezi etichetele pe masa astfel incat sa nu fie niciodata doi barbati unul langa altul, sau doua femei, nu se pun fete de masa la masa mare din sufrageria Palatului Elisabeta, iar bauturile se servesc numai din carafe, niciodata din sticla, apoi Regele este servit intotdeauna primul, numai de majordomul lui, chiar daca avem ospatarii nostri, si doar cu manusi albe pe maini si cate altele. O carte intreaga de invatat si de respectat.

Cateringul de evenimente este un business al finetei si al detaliului

■ Deviza mea? De ce simplu cand se poate complicat?
■ Investitia? Este continuua: se cheltuieste enorm cu logistica, cu vesela sau decorurile si florile, fiindca acestea nu se pot refolosi, apoi cu spatiile de depozitare, cu transportul si cu securitatea alimentara.
■ Ce as schimba? As pregati mult mai atent oamenii.
■ Atuurile mele? Perfectionismul si simtul umorului.
■ Ce se cere? Dulciurile de casa au un succes teribil.
■ Un sfat? Foloseste cat de multe ingrediente naturale, superproaspete si doar de calitate recunoscuta.

sursa: Avantaje.ro

Un comentariu:

  1. Omul sfinteste locul!Este adevarat,dar si MS Regele Mihai stie si raspateste cum se cuvine valorile Romaniei!

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.